Translate

zaterdag 30 juli 2011

Geen identiteit? Verbod op contact docent-student in social media in Missouri

In Missouri zijn ze helemaal gek geworden. Contact in de social media tussen studenten en docenten zou verboden moeten worden. Wie de link leest, ziet dat ze er in Missouri geen kaas van gegeten hebben.
Ik stip een paar zaken aan:
  •  Docenten mogen wel een fanpagina openen die studenten mogen liken? Moeten studenten dan fan worden van al hun docenten? Ik wil best een fanpagina met fans, maar niet als dat fan worden een vorm van gedwongen winkelnering wordt voor alle studenten.
  • Hebben ze in Missouri al van groepen en lijsten gehoord? Waarschijnlijk niet. Die beide opties bieden immers goede mogelijkheden voor contacten tussen docenten en studenten op Facebook.
  • Hoe gaat het straks met Google+? Gaan ze in Missouri cirkels voorschrijven die wel en die niet mogen? Worden onze cirkels dan gecontroleerd op naam en aanwezigheid?
  • En wat gebeurt er straks als een student een docent volgt op Twitter (of omgekeerd)? Mag dat dan wel nog, of niet?

Eigenlijk zou ik me nu heel erg boos moeten maken. En zou ik een hele lange boze blog moeten schrijven. Maar dit wordt de kortste blog die ik ook geschreven heb. Omdat de idioterie in Missouri niet meer waard is dan dat ene woord: idioot.

www.cluitmans.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten