Translate

woensdag 25 januari 2012

Ik wil een fax

Alles digitaal. Prima, ik ben er voorstander van. Maar veel in de wereld is nog niet digitaal. En ineens moest ik terugdenken aan een apparaat dat te vroeg is afgedankt...
Voor de zoveelste keer bekeek ik het filmpje over de introductie van het boek in de middeleeuwen en ineens moest ik denken aan Youp van 't Hek die het boek ooit omschreef als "een stapel faxen". De fax, zo'n apparaat dat in het museum staat....
Maar vandaag verrichte ik de volgende handeling, die ik regelmatig verricht:

  • Er komt een hardcopy (dat moet in verband met handtekeningen, verklaringen van gelijkluidend afschrift, stempels etc) inschrijfformulier binnen voor de praktijkopleiding AA
  • Het formulier heb ik gescand op het scan-kopieerapparaat dat het als PDF op een usb schreef
  • De USB heb ik in de pc gestopt en vervolgens heb ik het gemaild naar de NOvAA
  • Bij de NOvAA heeft iemand het uitgeprint
En ik realiseer me: ik had het ook kunnen faxen. Geen scannen, geen geloop met USB, geen uitprinten. Die oude fax was efficiƫnter geweest. Ik wil dus een fax. Of we gaan alles digitaal doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten