Translate

donderdag 2 juni 2011

De identiteit van een non-blogger; Facebook wint?

Tot mijn schrik zie ik ineens dat mijn laatste blog een maand oud is. Oops, een maand.... In normale mensenjaren gemeten is dat als een schrijver die een jaar of 12 geen boek meer geschreven heeft. Writersblock voorbij... De pen aan de wilgen gehangen...

Wat het is? Geen idee. Natuurlijk is "druk druk druk" een makkelijk excuus. En natuurlijk was ik de afgelopen maand ook "druk druk druk"... Maar tegelijkertijd heb ik de afgelopen maand meer tijd dan ooit 's avonds achter de pc doorgebracht, boven weggevlucht voor het stof van de verbouwing beneden. Misschien is het wel net zoiets als met Twitter. Ik zie mijn aantal tweets per dag de laatste maanden dalen, ik constateer soms zelfs dat ik een hele dag mijn tijdlijn op Twitter niet eens heb bekeken. Linkedin, ook al zo'n verwaarloosd iets. Tot mijn schrik ontdekte ik daar bv dat ik een berichtje vier dagen lang leesloos in mijn inbox had staan. Natuurlijk komt daar wel een melding van per email, maar mijn aantal mails per dag is tegenwoordig zo hoog dat ik ze nauwelijks meer lees.

Ga ik zelf tenonder aan het succes van de nieuwe media? Het begint er bijna op te lijken. Aan de andere kant, hou ik Facebook wel goed bij (te goed misschien) en begin ik op Foursquare enige activiteit te ontwikkelen die verder gaat dan alleen maar inchecken. De eerste posts op Tumblr zijn er eveneens (al houden ook die niet over) en Gowalla probeer ik te gebruiken, Diigo hou ik (enigszins) bij...

De vraag die ik me daarom stel is of het ook mij niet te veel wordt. Te veel some, te veel contacten, te veel te lezen, te veel te posten.... En eerlijk gezegd denk ik dat het antwoord meer en meer "ja" wordt. Misschien ben ik niet de enige die er zo over denkt. En als dat zo is, denk jij dan ook dat het straks alleen nog maar Facebook is? Een benauwend idee en ik moet misschien maar eens wat anders gaan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten