Translate

dinsdag 18 februari 2014

Benin leidt "Go to the start"

Benin maakt een goede kans om de landenmedaille bij het onderdeel "Go-to-the-start" te winnen. De Afrikaanse ploeg heeft op dit moment een voorsprong van 2 minuten en 24 seconden met nog slechts twee onderdelen te gaan.

Benin wordt gecoached door de onlangs bij HSV ontslagen Bert van Marwijk. Al denkt Van Marwijk daar anders over:  "Toen ik de kans kreeg om bondscaoch te worden van het winterspelenteam van Benin heb ik HSV meteen gevraagd mijn contract te ontbinden. De clausule dat ik bij verbetering van de sportieve prestaties mocht ontbinden, kon HSV natuurlijk niet naast zich neerleggen.

Met nog twee onderdelen te gaan, is Van Marwijk huiverig om zijn tactiek te onthullen. Maar hij wilde wel een tip van de sluier oplichten. "Bij go-to-the-start" gaat het om de tijd die je nodig hebt om in de startpositie aan de streep te verschijnen. Omdat wij niet verschijnen, is de go-to-the-start-tijd telkens nul seconden. Daar hebben we een mooie voorsprong mee opgebouwd tegenover bijvoorbeeld Nederland, dat telkens wel aan de start verschijnt."

De Nederlandse coaches zijn boos op hun pupillen die deze gouden medaille laten schieten. Zo zei Gerard Kemkers: "Ik heb Sven - Kramer, red - nog zo op het hart gedrukt niet te verschijnen op de 10 km. Maar hij wou het persé. Mijn dreigement dat ik hem de verkeerde bocht in zou sturen maakte geen enkele indruk. De zeven seconden die tussen zijn "go-to-the-start" en de start zat, maken het voor ons vrijwel onmogelijk om goud te winnen."

Het NOC*NSF beraadt zich nog over deze ontwikkelingen. Het overweegt om alle starten af te schaffen in 2014-2015. Fox sport heeft aangegeven hier moeite mee te hebben, omdat dan niet meer kan worden bepaald wanneer de reclames moeten worden uitgezonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten