Translate

dinsdag 14 januari 2014

De ANWB laat je niet gaan (deel 2)

Afgelopen zondag schreef ik over de merkwaardige gang van zaken rondom het opzeggen van het lidmaatschap van de ANWB. Vandaag kreeg ik  een reactie van de ANWB. De tekst wil ik u hier niet onthouden:

Geachte heer Cluitmans,
Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft uw ANWB lidmaatschap beëindigd te hebben.
Op 30-09-2013 heeft u via Mijn ANWB uw woonplaatsservice beëindigd. Hier hebben wij u begin oktober een schriftelijke bevestiging van toegezonden.
Indien uw wens is om uw ANWB lidmaatschap per direct te beëindigen kunnen wij hier niet meer aan voldoen. Een opzegging dient namelijk voor 15 november door de ANWB te zijn ontvangen. Deze bepaling, die reglementair is vastgesteld, vindt u onder andere op de achterkant van uw lidmaatschapskaart, in de Kampioen en op onze internetsite.
Heeft u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen, dan raad ik u aan contact op te nemen met het ANWB Contact Center via telefoonnummer 088-2692 222. Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 20.00 uur en op zaterdag van 08.30 tot 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Los van het feit dat het mij niet logisch lijkt om de woonplaatsservice te beëindigen aangezien als ik hulp nodig heb dat meestal thuis is, is het ook feitelijk onjuist. En nog sterker, op de factuur die ik van de ANWB kreeg, staat duidelijk op dat er wel sprake is van woonplaatsservice:

Factuur januari 2014

Zoals ik al schreef, de ANWB maakt er een potje van.

Op de website van de ANWB lees ik "De ANWB vindt het belangrijk om een plaats te verwerven in de top 50 van de Nederlandse ondernemingen op MVO-gebied." Een nobele doelstelling. Maar wat is deze waard als een toch relatief eenvoudig proces als lidmaatschapsregistratie niet op orde is?

Graag was ik even ingelogd om te kijken wat er nu in het systeem staat op "MijnANWB". Ik weet vrijwel zeker daar vorige week gezien te hebben dat er een lidmaatschap is met als ingangsdatum 1-1-2014. Helaas wil de site van de ANWB niet meewerken. Overbelast door opzeggers die hun gegevens controleren?

In de jaarrekening zie ik dat Ernst & Young de controlerend accountant is (althans dit in elk geval in 2012 was). Wat mij betreft is duidelijk welk proces eens extra onder de loep genomen mag worden. En daarbij kan in elk geval niet om de IT heen gecontroleerd worden, zo lijkt mij.

Schermafdruk mijnanwb december 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten