Translate

zondag 12 januari 2014

De ANWB laat je niet gaan

Enkele maanden geleden heb ik mijn wegenwachtlidmaatschap opgezegd. Niet omdat ik niet tevreden ben over de dienstverlening door de ANWB, integendeel. Maar het lidmaatschap was overbodig. Bij mijn Ford krijg ik na elke beurt een assistance-kaart. En die kaart geeft recht op gratis hulp.... door de ANWB.

Ik regelde de opzegging via de website.Tot mijn verbazing werd in december wel het lidmaatschapsgeld afgeschreven, in totaal (inclusief partnerkaart) ongeveer 170 euro. Inloggen op de website dan maar en daar stond het toch duidelijk:



Via het contactformulier een berichtje gestuurd, nog voor de jaarwisseling. Maar tot op heden geen reactie gehad. Wel ontving ik een paar dagen geleden een acceptgiro (ik had uiteraard het afgeschreven bedrag terug laten boeken). Voor de zekerheid keek ik nog een keer op "mijnanwb" en tot mijn verrassing staat daar dat ik met ingang van 1-1-14 lid ben, zonder einddatum.

Ik geloof niet dat de ANWB een malafide organisatie is. Ik geloof wel dat er iets compleet mis is met het geautomatiseerde systeem. Ook is er iets mis met de wijze waarop de ANWB op klachten reageert, want ook op mijn tweede klacht via het contactformulier heb ik geen reactie mogen ontvangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten