Translate

dinsdag 19 april 2011

Twitter is uit

Twitter is uit. Ik weet niet of je zelf die conclusie al getrokken hebt, maar ik ben de laatste dagen wel tot het inzicht gekomen dat deze micro-blogdienst het niet gaat maken. Maar, aan eenieder die zijn kaarten op Twitter heeft gezet: wees gerust, want ook ik heb het wel eens mis.

Ik zie de laatste maanden een trend, hoewel misschien alleen ik die zie en het daarom niet klopt met de werkelijkheid van de gemiddelde tweep. Een trend van minder tweets, minder interessante tweets en steeds meer tweets die als spam op je Facebook, Linkedin of Hyvespagina komen. En daarom heb ik vandaag de bewuste keuze gemaakt om op Facebook alle berichten van Twitter te blokkeren. Als ik een tweet wil lezen, lees ik die wel via mijn twitteraccount en het is bijzonder vervelend om dezelfde tweet in tweetdeck te zien opduiken in Twitter, Facebook en Linkedin, maar dat terzijde.

Nu is de echte tweep na de eerste allinea al afgehaakt, aangezien deze de 140 tekens al overschreed, dus ik kan rustig de tijd nemen om uit te leggen waarom ik denk dat Twitter uit is. Dat heeft niets te maken met te veel tweets, heeft niets te maken met die 140 max (overigens: ik ben van mening dat iedere vorm van "twitlonger" verboden moet worden) maar heeft alles te maken met die timeline die me op geen enkele manier ondersteunt bij het maken van een selectie en met het feit dat steeds meer tweets een verwijzing zijn naar een langer stuk tekst op internet (wat ik natuurlijk dadelijk ook weer lekker ga doen).

Maar goed, ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben..... En als dit blogje door het gros van mijn volgers gelezen wordt, heb ik natuurlijk helemaal ongelijk.... Hoewel.... Waarom lees je dit dan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten